forgive and forget

Views
asslamualaikum :)
macam bagus gila aku nak tunjuk perasaan aku yang aku berjaya update 2 entry dlm beberape minit. kalau dtg time malas aku , tak kuase aku nak buat .biar je la berhabuk macam harem . haha
aku tibe-tibe macam pikir something pasal benda ni bila member aku ade comment kt pic kt fb . pic tu bertarikh bulan january .sekarang bulan mei . dah lima bulan bai . macam mana die boleh teringat nak balas commnt someone yang commnt dekat pic tu kan. aku pon ta de terpikir. sebab bagi aku benda dah lame kot . buat ape na kenang2 lagi . nampak macam lupe diri . tapi barang yang lepas jangan dikenang bro. haha
lepas tu die ade cakap pasal die tak nak aku gadoh dgn die lps ni . aku macam terdiam sejenak dan mula la berfikir-fikir dan fikir . aku terpikir aku pernah ke gadoh dengan die . aku tanye . die cakap pernah . aku pikir lagi . bile bnde tu jadi? kenape ? and semus2 sebab yang berkaitan la . aku malas la nak tanya banyak2 mngikut sikap aku yang tak suke bising2 tak kena tempat ni .haha (jangan la kau percaya sikap muhasabah aku ni ). aku cakap okay . no more fighting-fighting . more baling-baling je. aku cakap dengan die . mungkin aku tak ingat ke saje2 tak nak ingat ke , kau mane tahu kan . sebab mane ade manusie dlm dunie ni nak ingat benda yang menyakitkan hati sendri kan . melainkan orang tu ade putus sikit urat otak die . tu yang jadi mcm tu .
bagi aku senang je . forgive and forget . macam aku cakap tadi la . benda menyakitkan hati .lupekan. baik ingat saat manis kau bersama dgn nya . lagi bagus .haha . tapi kan . kadang2 bagus jugak kau forgive tpi kau tak lupa . sebab ape? macam kau gadoh dengan besfriend kau kan . kau gadoh kaw-kaw siap nak bunuh bagai kau rampas bf aku aku rampas gf kau la kan. then kau maafkan die, die maafkan kau .tapi kau tak boleh lupe . sebab ape? sebab die besfriend kau .mesti kadang2 kau nak kenang balik benda ape yang pernah terjadi antara kau dan aku dulu-dulu .so kau tak boleh lupa . boleh jugak macam jadi iktibar kot , kau jgn buat mcm tu lagi . aku tak rampas bf kau la.sumpa. haha. so macam tu la .
benda ni paling simple nak praktikan dlm the real life . sebab ni bukan kisah dongeng . ni real life. so kalau da real life buat ape nak jadikan hidup macam more complicated simpang siur bagai kan . tak adil kot and mcm kejam dekat diri sendri sebab bagi otak ka pikir macam2. tapi kdg2 tak rase jugak nikmat hidup bila hidup nak simpe je kan. depends la . tak semua hidup ending die happyly ever after mcm cerite shrek tu . ade ke sedih .kalau tak ,tak de la orang jadi orang gila.
hidup mesti terus dan jangan zalim dekat diri . and aku mcm suke quote ni .haha
p/s: entry paling memberangsangkan .hahahaahah
nv

No comments:

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS