recipe : oreo chesse cake omey omey

Views
Assalamualaikum !

aku update blog kali ni lepas senyap je mesti nak update recipe kan . yes. tekaan korang betul. padahal entah bila masanya ade orang bertanya . haha. well well well. all is well. hari ni aku nak share recipe
 OREO CHESSE CAKE OMEY OMEY .kenapa mesti nak tambah omey omey dekat belakang tajuk ? sebab aku rasa siapa yang makan chesse cake automatik lemak die akan naik dan kau nampak tak lemak dekat perut kau ? kan omey omey tu. hahaha

so here the recipe :

bahan bahan
500 g cream chesse
250 castor sugar
2 tea spoon of lemon
160ml water
2 packet oreo (crushed)
3 tablespoon butter
3 biji telur


cara-cara :
 1) mula mula panaskan butter .lepastu masukkan si oreo yang korang crush tadi tu dalam loyang berisi butter . mampatkan. then ketepikan.
2) untuk cheese die pulak mixed kan cream chesse,gula castor, mixed sampai sebati
3)masukkan telur satu persatu, lemon juice, and air. mixed sampai kembang
4) pre-heat oven 180 celcius 40 minutes
5) tuang mixed tadi dalam loyang yang ade si oreo tu
6)bakes sampai masak. cucuk gune lidi sebab nak tengok dah masak ke dalam die.
7) dah mask masukan dalam fridge and makan !!

 # dah siap mixed sume jadi la macam ni



 mesti korang pelik apahal la pulak buruk gila kek aku kan. sebab aku ni mempunyai tangan segatal gatalnye. aku g alihkan kek ni dekat pinggan. lepas tu melekat bila aku nak terbalikkan balik. so makan la kau kek sarang semut. hahahahha. walaupun buruk. aku rasa semua kek aku rupe die memang tak menyelerakan melainkan aku rembat dari google. hahhaa.

sila lah makan sambil kau buat exercise naik takasima. buat gaya "aku memang kurus okay mata dekat perut". hell.


aku mesti ada. haha


terima kasih sudi baca :)

nv

No comments:

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS