ciri-ciri penyakit manusia yang aku pelik !

Views
Assalamualaikum !

Dah lama kan aku tak tulis blog . dah puase ke 22 . steady lagi ni. Haha. Dan aku pun tak paham kenapa puase-puase ni makin banyak rambut nak gugur. Lepas habis je semester 6 terus botak kepala aku. Bila piker balik rambut aku yang gugur ni boleh buat rambut palsu bagi yun nam hair care pakai,hahaha.jahat okay.aku ni suka lari dari topic.cis !

Sebenarnya aku nak cakap pasal lain. Termerepek sekejap. Aku nak cakap pasal manusia sekarang. Ya. Saya panggil awak manusia. Mungkin manusia yang tertentu dan siapa yang makan bom dia yang meletup. Peribahasa baru .

manusia ni dikurnikan dengan perlbagai penyakit dan perangai.contoh nya perangai PERASAN BAGUS , PERSAN KAYA DAN PERSAN DIRI SEMPURNA.dan penyakit ni kalau tak diubati boleh melarat maka jadi la penyakit KAU SANGAT POYO NAK MAMP..

manusia dijadikan oleh allah bukan untuk merasakn diri sendiri sempurna. Mungkin ada yang sempurna. Tapi nak carik bukan semudah ABC, sesenang 123. Dan orang yang sempurna itu sendiri tak sedar dia tu sempurna . pelik kan. Yang perasan perfect ni yang over sebenarnya. Kenapa aku cakap panjang-panjang macam ni ? sebab aku pelik. Pelik sebab mereka tu semua selalu nak merasakan dri mereka tu sentiase betul dan akan sentiasa kehadapan without give anyone change to show off their self. Show off bukan means belagak . tapi nak menunjukan yang ada lagi yang lebih bagus dari mereka. Show off means.

Tak semua orang dilahirkan dekat dunia ni allah dah bagi hidayah utk jadi baik. Aku pun tak baik kalau kau nak tahu sangat la dan aku sangat sedar kelemahan aku ,yang jadi masalahnye adalah mereka yang tak sedar akan kelemahan sendiri dan sampai bila nak orang lain toloong sedarkan. Contoh kalau kau persoalkan pasal hokum mentutp aurat. Semua org tahu pasal tu dan yang kalau yang tak tahu kau boleh belajar,dun worry. Hebat sangat ke dikau wahai manusia samapi nak menjudgekan org (judge in BM please) walaupun kau tahu diri sendri mcm mne. Ur level. Kau tahu kan? Ouh ya, memang tak salah nak sampai-sampaikan. Mcm beri peringatan . tpi cuba kau tengok handphone kau.ada ape? Haha.lawak kannnn..

Macam ni la.sebelum nak mendabik dada, sebelum nak menasihat kan orang pasal sesuatu, kau sebagai manusia sepatutnya tengok diri sendiri. Cakap pun berterabur kau maki hamun org macam mne pulak tu ? bila orang buat kau, kemain kau bidas balik pasal hukum. Fine.aku kurang arif pasal hadis ni .i admit it. Sila cermin diri sendiri dan aku dah letakkn cermin tu depan aku sejauh mana aku berjalan.ya dan aku sangat faham perangai manusia ni dan perangai aku juga yang tak akan Nampak salah sendiri.tapi kalau salah orang tujuh laut pun kau nak carik juga.kau Nampak jugak.perkara biasa.

Mungkin korang semua akn cakap aku ni apelah .aku tak de hak nak menjudge org . aku ni tak boleh terima nasihat orang or whateva. Silakan . korang boleh cakap ape saja. Sebab benda tu bukan lagi jadi hak semua orang bila ada yang slah mengunakan hak itu.

P/S: PEDULI LA APE ORANG NAK KATA

nv
copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS