kau terbaik. bukan aku

Views
Assalamualaikum!
manusia diciptakan untuk saling menghargai satu sama lain. saling mengingati satu sama lain .saling sedar menyedar satu sama lain dan berkorban satu sama lain tapi jangan kau pulak yang terkorban. tapi kalau aku je asyik nak ingat kau tapi kau tak pernah nak ingat aku macam mana pulak ? kalau kau asyik rasa kau bagus orang lain tak bagus dah lain sangat dah tu . eh mukadimah aku nak emo sangat pulak . benci !
semua orang ada lidah . tak kira lah lidah kau tu panjang ke. pendek ke. tak ada lidah ke eh suka hati kau lah . tapi orang cakap lidah tu lebih tajam dari pedang . yeke? bak mai aku try . aku nak bagi kau sedas dua kita tengok telinga kau jadi berapa . kita aku dan kau sebagai manusia biasa ni memang tak lari la dari bermulut puaka . tapi kadang kadang kita tak sedar betapa puakanya mulut kita sampai ada orang yang boleh terasa hati . walaupun kita rasa eh aku cakap main main je la weh . apasal sampai dia tak tegur aku ni ? hakikatnya main main kau tu lah benda yang paling sakit orang yang menerimanya nak terima .paham tak ? tapi benda tu kita tak sedar sebab kita bukan sedar apa yang kita dah buat dengan orang . orang pun lagi lah tak sedar apa yang dia dah buat dengan kau .
mulut kau . perangai kau . tingkah laku kau .
hanya kau yang tahu . dan jangan ingat selalu rasa diri ka betul kau dah cukup hebat .
biar diam tapi tak bermakna kalah . jangan memekak macam langsi sebab ingat kau hebat .
dan untuk semua. aku dengan rendah hatinya nak memohon maaf sama ada dekat kau atau kau yang orang cakap kau ada kecil hati dengan aku. mulut aku memang lancang. kau sendiri tahu . dan kau sendiri mempunyainya . tapi kenapa sekarang ? ah. malas aku nak fikir. sebab malas aku buat entry macam ni . lepas ni jangan pulak masukkan duit dalam account aku sebab simpati.HAHA
tak guna bercerita panjang kalau menyakitkan hati orang.oleh itu babai !

entry aku macam haram . tapi sila like ya ! baca jangan dok folow tak tentu hala .kbai.HAHA

nv

5 comments:

Ali and TheBlogg said...

saling hormat menghormati...tapi ramai yg nak dihormati,sdngkan tak penah tau nak menghormati...=='

erlina BUNGA said...

yes.betul betul.tapi tula manusia kan :)

ila said...

btol tu.kite kne la hormat menghormati.

amalan mulia.
senang kate budi bhse budaye kite la.huhu

erlina BUNGA said...

memang. hihi.

Izzatie said...

hai :) take care darling !

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS