my recipe: kek biskut meryy

Views
Asslamualaikum !
sebab aku ni student civil yang maha rajin sampai tak terkira lagi dah . aku buat biskut kek mery atau orang bandar panggil kek biskut batik . aku pun tak tahu la kenapa aku rajin gila nak masak masak bagai macam lah final aku nanti keluar segala resipi yang aku masak . so sebelum final. aku buat lah marathon masak masak kot kot boleh kahwin dengan si oliver tukang masak yang comel comel tu .hikhikk.
sebelum aku merepek banyak jom aku kenalkan macam mana rupa si budak merry ni . kalau ikut muka die sangat lah buruk. dah la hitam. legam . selekeh. comot.gendut. semua lah. tapi bila makan . mak aii. kau tak akan rasa kesedapan beliau dimana mana lagi .haha. bodoh gila.
# PIC CREDIT TO ENCIK GOOGLE YANG OHSEM
bahan bahan :
biskut merry
milo 1 cawan besar
susu F&N satu tin
telur 1 biji
koko sikit kalau nak sedap
butter
mula mula patahkan biskut tu ikut suka hang. lepas tu panaskan butter. api tak payah nak besar sangat. nanti hangus pulak . lepas tu masukkan susu 1 tin, milo and last sekali milo .jangan masukkn milo sebelum susu. nanti keras milo kau. lps tu telur. mix kan sampai agak agak dah sedap . letak koko sikit . jangan banyak2. nanti pahit. then masukkan biskut . kacau sampai sebati. lepastu masukan dalam bekas and penyekkan guna senduk. dah siap ! masukkan dalam fridge. dah keras and sejuk bru potong . tapi kalau kau nak macam lembik sikit. rendam biskut tadi dengan air. sikit je. nti lembik sikit. sesuai untuk orang yang tak ada gigi.hahhaa.
okay, tu je.paham tak? bagus paham . kalau tak paham pandai pandai la kau carik sendiri.ehh. time panas jangan masuk dalam fridge. tunggu sejuk sikit. nanti jahanam fridge 10 tingkat kauu tu. haha
#ni lah tukang masak paling ohsem abad ini !kek tu pon aku buat, hahaha. apekejadah .

terima kasih sudi baca. :) meh like sikit !

nv

1 comment:

Unknown said...

first picture tue, i ingat u letak coklat rice. sebab tekstur nmpak cantik. btw, u memang rajin masak dr i. hehe

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS