main masak masak lepas penat cari kerja.

Views
Assalamualaikum !

apahal title aku panjang nak mampus? tapi tak ape. biar korang paham apa yang terbuku dihati.hahaahah. bodoh gila statement. btw. aku ingat bila dah cuti semester macam ni aku boleh duduk tenang dekat rumah. duduk rumah melantak .lepas tu dengan azam nak mencari kerja yang konon pasti dapat.rupa rupanya indah khabar dari rupa. bagai menanam tebu di tepi bibir. eh pahal nak berperibahasa bagai . penat aku mencari kerja dari ke hujung sampai ke hulu. dari ke hulu patah balik hujung.bila dah dapat mak aku bising kata jauh, bila tak dapat disuruhnya aku jadi bibik dekat rumah. pasrah lah. tapi kalau namanya tak dok rezeki nak buek camno kan? berserah je lah pada takdir. bunyi macam aku dah menyerah . memang pun. pasrah aku dengan kau ni lah kerja !

ha lepas dah merayau rayau cari kerja . aku rasa orang tengok aku mesti ingat aku gila sebab macam tak siuman je merayau dekat dataran panas panas buta tak kira siang malam. bodoh aku rasa. hahaha. sebab tu bila aku dah penat carik kerja aku masak . berjaya jugak lah nasi ayam dengan kek aku. hahahaha.


 nasi ayam aku yang comel. ohh.hahaha
 aku buat chocolate moist guna benda alah ni. tapi kenala pandai mix dengan benda lain kalau nak rasa die ohmyjayy.
masa kukus. lama sangat. rasa nak baling je periuk multipurpose ni ha !

bahan-bahan kek:
tepung ready made cap NONA kelas kau jah. 
minyak 150g
air 150 g

cara-cara
mixed je bahan bahan. makesure mixed sampai kembang
lepas tu masukan dalam bekas
nak bakar or steam pun boleh. 
aku suka steam sebab rasa die moist lembut lembut. nyummy

topping
nak buat boleh tanak pun okay.sebab dah cukup moist dah
cairkan coklat masakan with butter.
masukkan fresh milk
mix kan sampai pekat
lepas tu letak lah atas kek yang dah siap steam tu.

selamat mencuba ! simple je kot.dah pass dah nak kawin.hahaaha


aku gangster. lu pahal ! gangster suka masak.haha
p/s: entry aku kali ni macam gampang .

LIKE lah kalau comel. hahaah

nv

3 comments:

Nirz Green said...

Buat je,bg ckali ah Na,. Bru sdap yg kt cni ckali..haha..

Ira Prelova said...

waaaaaahhhhhh macam sedap je? post kat yahoo mail boleh tak?hehee.

erlinabunga said...

@nirz green :hhahhaa. sdp kan? lps ni ta dpt la rse aku msk lgi .hahah

@athrhb : haha.boleh? anta trus rumah awk lah.snggg.

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS