keMELAMPAUan

Views
salam kat u''ols sume yg sudi guling-guling kt belog i nih . haha. *bajet famous la nyna. da lame ta de entry yg besh2 na share. tapi hari ni nyna ade cerita na ceritakn. hehe . mcm byse . dari pengalaman yg di lalui. saya nih ta paham la kenapa ,manusia nih macam mana attidtude dowg nih . really ta phm. kdg2 bole je phm pe yg dorang na . tapi kadang-kadang langsung ta phm pe yg dorang na && pe yg kite ptot buat . macm GOOD-GOOD je . fuhh . okay . berbalik pada cerita kiita tadi . saya phm la mmg la manusie nih tader yg perfect && masih mencari diri sendri dalam kehidupan seharian mereka . *saya jugak . tapi satu je kelemahan manusie nih . mereka mudah sagt na salahkan orang lain ats keslahn diri sendri . anda phmkan mksud saya ? even anda baik & suci macammana pown . mereka-mereka yg tidak mempunyai akal yg betul still akn blame anda . ta percaya ? terpulang . ouh . mybe ade certain dripada anda sume yg tader pengalaman mcm nih . tapi trust me .u'll be in the situation :) mereka yg saya mksudkan bukan lah anda. tapi yg orang berdekatan dgn sya . mereka hnya tahu menyalahkn orang lain & sikit pown dorang tanak sebut salah sendri . mmg la .orang kalau dah berak tgh jalan . sape yg na mengaku kan ?*sya buat di toilet ya. tapi at least . considerate la sikit . jgn na letak slh kat bahu orang lain bulat-bulat . lepas tuh orang yang ta slh kene maki hamun .berbaloi ke ? && apa yg mereka dapat and na buktikan pda siapa semua ni ? nih la manusie . kalau slah orang lain sampai tulang sum-sum nampak . tapi kalau slah sendri.perhh . di tutup-tutup even mcm gajah besar eh . bia orang nampak die la yg paling baik . die la pling bagus antara semua orang . mcm tuh ke pemikiran orang yg mempunyai pendidikan ? atau sememangnya mereka diberi pendidikan dalam menjatuhkan maruah orang lain dgn niat ? okay , taper . mungkin mereka hebat dan besar. tapi mereka jugak layak mendapatkannya semula kan ? dan mungkin apa yg berlaku adalah kesan daripada perbuatan lepas mereka kan ? saya ta rasa saya baik .ta juga sempurna . saya juga ada flaws . tapi saya still belaja na jadi yg terbaek kalau bukan dimata anda semua . dimata ALLAH juga memadai .dimata saya juga . apa yg baik kita amik , yg buruk . buang jauh2 . saya hanya kurang ajar dengan orang yg kurang diajar sahaja .. :) p/s : entry nih agak emosional sikit, harap maklum .pengunaan bahasa yg skema. sila bukak kamus .HAHA nv

2 comments:

TrahAssan said...

lumrah alam , sis .
kalau ade orang yang nak mengaku kesalahannya , gerenti sume penjenayah2 kat malaysia nih tertangkap . well , maybe certain org je yg akan mengaku . hehe . komen mencarut :)

ape2pon ada hikmah di sebalik kejadian . *wlupun sy tak tahuu cerita sebenar . ekekeke . :P

erlinabunga said...

hehe;
yeah;
manusia kan.
tapi taper;
our GOD is bigger, :)
ahah;
its okay yunk :"_)

copyright@ ERLINA BUNGA sahaja.TERMS